„Taxi. Sprawdź, zanim wsiądziesz”

2018-04-16
fot. UM Warszawa
16 kwietnia rusza czwarta edycja kampanii informacyjnej „Taxi. Sprawdź, zanim wsiądziesz”. Ulotki, plakaty, a także spoty emitowane będą m.in. w środkach komunikacji miejskiej, z których mieszkańcy i turyści dowiedzą się jak rozpoznać licencjonowaną warszawską taksówkę.
REKLAMA
 

W trosce o bezpieczeństwo i komfort pasażerów, Urząd m.st. Warszawy w dniach 16-22 kwietnia przeprowadzi specjalną kampanię informacyjną. Akcja ma na celu przede wszystkim uświadomienie mieszkańcom i turystom, że korzystanie z licencjonowanych taksówek może uchronić przed przykrymi konsekwencjami, wynikającymi z działalności nieuczciwych przewoźników. Inicjatywa ta poszerzy również wiedzę na temat zasad świadczenia usług przez licencjonowanych warszawskich taksówkarzy oraz wskaże jak postąpić w przypadku skorzystania z usługi wykonanej przez nieuczciwego przewoźnika.

Na plakatach, ulotkach i spotach wyeksponowane zostały wszystkie elementy, które wyróżniają taksówkarzy z licencją.

Licencjonowana warszawska taksówka posiada:

  • prawidłowe oznakowanie tj. żółto czerwony pas (w barwach Warszawy), z numerem bocznym taksówki, pod którym powinien znajdować się herb m.st. Warszawy,
  • w prawym górnym rogu przedniej szyby samochodu powinna znajdować się naklejka z hologramem, zawierająca numer licencji oraz numer rejestracyjny pojazdu,
  • wewnątrz pojazdu powinien znajdować się identyfikator, opatrzony hologramem, zdjęciem kierowcy oraz opisany jego imieniem i nazwiskiem oraz taksometr, wskazujący aktualną taryfę i opłatę,
  • w lewym górnym rogu szyby tylnych prawych drzwi powinna znajdować się dwustronna tabliczka informująca o cenie za 1km w I strefie taryfowej (po jej zewnętrznej stronie) a rewers tabliczki widziany z siedzenia pasażera powinien zawierać taryfę opłat.

Taksówkarz, po wykonaniu usługi zobowiązany jest wydać paragon fiskalny zawierający m.in. nr boczny i nr rejestracyjny taksówki. Paragon za wykonany przejazd należy zawsze zachować – w przypadku ewentualnych nieprawidłowości jest on podstawą do późniejszych roszczeń.

W przypadku podejrzenia, że usługa została wykonana niewłaściwie pasażer może złożyć skargę do Urzędu m.st. Warszawy lub zgłosić ten fakt za pośrednictwem portalu Warszawa19115.

Materiały informacyjne, w tym ulotki w języku polskim, angielskim i rosyjskim będą dystrybuowane na dworcach kolejowych, autobusowych, na Lotnisku Chopina, a także w punktach Stołecznego Biura Turystyki. Ulotki i plakaty eksponowane będą w warszawskich Urzędach Skarbowych, dzielnicowych Wydziałach Obsługi Mieszkańców, w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM, w stołecznych teatrach, muzeach i bibliotekach oraz w miejskich ośrodkach zdrowia. Materiały informacyjne trafią również do organizacji pozarządowych działających na rzecz seniorów. Spoty informacyjne emitowane będą m.in. w tramwajach, autobusach, pociągach SKM, dzielnicowych WOM-ach, a także na Lotnisku Chopina.

Materiały promocyjne akcji „Taxi. Sprawdź, zanim wsiądziesz” znajdują się tutaj.

 
Źródło: UM Warszawa / Konrad Klimczak


Wasze Opinie i Komentarze
artykuł nie został jeszcze skomentowany, bądź pierwszy...
Twoje-Miasto sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez internautów. Regulamin Forum
opis:
podpis:
kobieta mężczyzna
REKLAMA
kiedy 2018-04-26 19:00

kiedy 2018-04-26 20:00





W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies
email:
hasło:
 
bezpieczne logowanie SSL
zapomniałem hasła | zarejestruj się