Dzielnica Wisła urzekła warszawiaków

2018-09-21
Plażowicze grający w siatkówę przy Poniatówce
Ponad 130 000 wypożyczonych leżaków, 7 400 godzin zabawy na miejskich plażach i blisko 2000 uczestników warsztatów. W Warszawie padły kolejne rekordy nadwiślańskich brzegów.
REKLAMA
 

- Upalne lato przyciągnęło setki tysięcy osób nad warszawskie bulwary i plaże. Wisła już na stałe wpisała się w mapę atrakcji stolicy. W ciągu 12 lat udało nam się zmienić oblicze nadrzecznych brzegów i sprawić, że stały się wizytówką Warszawy. Mieszkańcy korzystają z uroków wody, bogatej oferty żeglugi, gastronomii, wypoczywają na plażach i chętnie biorą udział w wiślanych wydarzeniach kulturalnych i sportowych – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy. – Cieszę się, że kolejne kilometry oddanych deptaków pieszo-rowerowych cieszą się niezwykłą popularnością, a miasto rozwija się w zgodzie z naturalnym środowiskiem. Jeszcze w tym roku, przed kolejnym sezonem, oddamy warszawiakom następny odcinek odnowionych bulwarów – zapowiada prezydent stolicy.

W letnim sezonie 2018 padł rekord we frekwencji osób wypoczywających na miejskich plażach. W punktach obsługiwanych przez warszawskich plażowych odnotowano ponad 136 500 bezpłatnie wypożyczonych leżaków i równie wiele książek. W dziesięciu głównych lokalizacjach Dzielnicy Wisła, od czerwca odbyło się przeszło 200 godzin darmowych warsztatów związanych m.in. z ekologią, żeglugą i sportem. Warszawiacy przez 7 400 godzin mieli do dyspozycji bezpłatne boiska do gry a także piłki, paletki czy rakietki. Na terenie miejskich bulwarów i plaż blisko 1800 godzin poświęcono edukacji na temat ochrony przyrody. W ramach warszawskiej kampanii Dzielnica Wisła z hasłem „To się nosi nad Wisłą” procowało blisko 30 edukatorów, którzy co weekend przypominali mieszkańcom, że warto dbać o czystość wspólnej przestrzeni. W związku z inicjatywą wyrobienia nawyku sprzątania, rozdano nad Wisłą ponad 10 000 biodegradowalnych worków na śmieci i 10 000 ekopopielniczek.

Recykling nad Wisłą

Entuzjastycznie przyjęte przez mieszkańców maszyny revendingowe, służące do wymiany odpadów na wodę do picia, pracowały na czterokrotnie wyższych obrotach w porównaniu z zeszłym rokiem. Z dwóch automatów, od końca czerwca do początku września, wydano blisko 12 tysięcy sztuk wody, co łącznie można przeliczyć na 24 000 butelek i puszek, które trafiły do recyklingu. W ramach odnawiania surowców, nad Wisłą postawiono także 100 beczek do segregacji szkła, która mieszczą nawet 200 litrów butelek.

- Tegoroczna odsłona kampanii Dzielnicy Wisła pokazała nam, że mieszkańcy chętnie uczestniczą w miejskich działaniach związanych z ochroną środowiska i aktywnie przyłączają się do sprzątania nadwiślańskich brzegów. W weekendy prowadziliśmy warsztaty z upcyklingu, podczas których dzieci i dorośli poznawali kreatywne sposoby na wykorzystanie odpadów – mówi Michał Olszewski, wiceprezydent stolicy – Warszawiacy coraz częściej przychodzą nad rzekę, aby spędzić przyjemnie czas. Wysoka frekwencja jest dowodem na to, że obraliśmy dobry kierunek - jednocześnie dbamy o czystość, edukujemy i promujemy dobre nawyki. Zależy nam też na ocenie mieszkańców, dlatego zbieramy od nich opinie, aby jeszcze lepiej przygotować się do następnego sezonu – dodaje wiceprezydent stolicy.

Warszawiacy mogą wyrazić swoje zdanie na temat kampanii Dzielnica Wisła: To się nosi nad Wisłą, wypełniając internetową ankietę, dostępną tutaj do 30 września 2018 roku.

Bezpieczne brzegi

W trosce o bezpieczeństwo miasto doświetliło w tym roku najbardziej popularne tereny bulwarów wiślanych. Na odcinku od Płyty Desantu do bulwaru Flotylli Wiślanej dostawiono dodatkowe latarnie. Więcej światła pojawiło się także na deptaku i ścieżce rowerowej wzdłuż bulwaru gen. Pattona. W czerwcu uruchomiona została nadwiślańska placówka Straży Miejskiej, dzięki czemu na brzegach rzeki pojawiło się dodatkowe 20 patroli. Z analizy zgłoszeń, które zostały skierowane do Straży Miejskiej przez mieszkańców, wynika, że liczba przypadków zakłócania porządku publicznego zmniejszyła się ponad dwukrotnie. Dodatkowo, w tym sezonie odpoczywający na plaży Poniatówka i Rusałka mogli korzystać spokojnie z uroków Wisły będąc pod okiem ratowników medycznych. Z kolei wodę i brzegi stale kontroluje policja rzeczna a także WOPR.

Pod szyldem Dzielnicy Wisła prowadzone są nie tylko kampanie edukacyjno-informacyjne, lecz także inne działania animujące przestrzeń - m.in. wydarzenia sportowe i kulturalne. Celem jej powstania była zmiana nastawienia do nadrzecznych terenów, jako przestrzeni wspólnej i otwartej na mieszkańców.

Warszawa wróciła nad Wisłę. Przez ostatnie 11 lat miasto przywróciło rzekę warszawiakom, którzy bardzo zżyli się z tą przestrzenią. Nowe Bulwary Wiślane, Centrum Nauki Kopernik, Muzeum nad Wisłą, odnowiony port Czerniakowski, sześć miejskich plaż, to tylko niektóre inwestycje miasta, które odmieniło wizerunek Warszawy. Mieszkańcy chętnie korzystają z Warszawskich Linii Turystycznych – rejsu do Serocka i bezpłatnych promów. Rozwinięta również została Warszawska Żegluga Rekreacyjna. Dzięki niej warszawiacy i turyści w sezonie letnim uczestniczą w rejsach łodziami drewnianymi: batami, szkutami, krypami; katamaranem, a uprawiają w sporty wodne, m.in. kajakarstwo, wakeboard czy jazda na desce SUP.



 
Źródło: UM Warszawa / Konrad Klimczak


Wasze Opinie i Komentarze
artykuł nie został jeszcze skomentowany, bądź pierwszy...
Twoje-Miasto sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez internautów. Regulamin Forum
opis:
podpis:
kobieta mężczyzna
REKLAMA




Szanowny Czytelniku!

Przypominamy podstawowe informacje z zakresu przetwarzania danych dostarczanych przez Ciebie podczas korzystania z naszych serwisów.
Zamykając ten komunikat (kliknięcie w przycisk "Przejdź Dalej" lub "X"), zgadzasz się na wskazane poniżej działania.


Stosowanie plików cookies i innych technologii

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies (ciasteczka) i inne pokrewne technologie, które mają na celu:
- Zapewnienie bezpieczeństwa podczas korzystania z naszych stron
- Ulepszenie świadczonych przez nas usług poprzez wykorzystanie danych w celach analitycznych i statystycznych
- Poznanie Twoich preferencji na podstawie sposobu korzystania z naszych serwisów
- Wyświetlanie spersonalizowanych reklam, które odpowiadają Twoim zainteresowaniom

Zakres wykorzystywania plików cookies możesz określić w ustawieniach Twojej przeglądarki. Bez wprowadzenia zmian ustawień, informacje w plikach cookies mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia.


Administratorzy danych

Administratorem tych danych jesteśmy my, czyli Twoje-Miasto Sp. z o.o., ul. Legionów 57A 86-300 Grudziądz jak również nasi Zaufani Partnerzy z którymi współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach do Twoich potrzeb i zainteresowań oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w Polityce Prywatności.


Jak wykorzystujemy Twoje dane

W ramach świadczonych przez nas usług staramy się wyświetlać reklamy odpowiadające Twoim zainteresowaniom, które dotyczą naszych produktów oraz produktów klientów korzystających z naszych usług reklamowych (marketing bezpośredni). W tym celu wykorzystujemy informacje zapisywane w plikach cookies, które otrzymujemy podczas korzystania z naszych stron. Nasze działania podejmowane są zgodnie z obowiązującym prawem w ramach tzw. uzasadnionego interesu administratora danych, ponieważ chcemy, by wszystkie nasze usługi, w tym wyświetlane reklamy, były najlepiej dopasowane do potrzeb użytkownika.


Wykorzystywanie Twoich danych przez naszych partnerów

Podobne działania w celach marketingowych podejmują nasi Zaufani Partnerzy, którym udostępniamy powierzchnię reklamową na naszych stronach. Wśród Zaufanych Partnerów znajdują się dostawcy technologii reklamowej, sieci reklamowe, domy mediowe, agencje interaktywne oraz reklamodawcy.
Nasi partnerzy gromadzą i wykorzystują informacje określające Twój sposób korzystania z naszych serwisów. Dzięki temu wyświetlają reklamy najbardziej dopasowane do uzyskanych informacji oraz udostępniają je innym podmiotom wyświetlającym lub zlecającym reklamę w Internecie.
W związku z reformą prawa ochrony danych osobowych nasi partnerzy potrzebują Twojej zgody na działania, których dokonują na naszych stronach. W przypadku jej udzielenia nasi partnerzy będą mogli, w ramach uzasadnionego interesu, wykorzystać Twoje informacje także dla celów analitycznych służących ocenie skuteczności podejmowanych działań marketingowych.
Pamiętaj, że ewentualna zgoda jest Twoją dobrowolną decyzją, natomiast brak jej udzielenia może wpłynąć na Twój komfort korzystania z naszych serwisów. Reklamy nieodpowiadające zainteresowaniom użytkownika są nie tylko nieatrakcyjne, ale i drażniące dla odbiorcy.

Zgodę możesz udzielić poprzez zamknięcie tego komunikatu (kliknięcie w przycisk "Przejdź do serwisu" lub "X"). Udzieloną zgodę możesz w każdej chwili wycofać, co jednak nie będzie równoznaczne z tym, że korzystanie z tych informacji do czasu wycofania zgody było niezgodne z prawem.


Jakie masz prawa?

Masz pełne prawo do zgłoszenia podmiotowi wykorzystującemu Twoje dane osobowe żądania dostępu do tych informacji, ich poprawiania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Pamiętaj jednak, że nie w każdym przypadku możliwe jest zrealizowanie Twoich praw w odniesieniu do informacji zapisanych w plikach cookies.

Więcej szczegółów znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

email:
hasło:
 
bezpieczne logowanie SSL
zapomniałem hasła | zarejestruj się