Wiceminister zwrócił uwagę, że celem zmodernizowanego portalu Trade.gov.pl, którego operatorem jest Polska Agencja Inwestycji i Handlu, jest wsparcie polskich przedsiębiorców, którzy planują rozwój firmy na rynkach międzynarodowych. To też narzędzie dla inwestorów spoza Polski.
"Staramy się, aby portal odpowiadał na potrzeby polskich przedsiębiorców jak i inwestorów zagranicznych" – wskazał Piechowiak.
Wiceminister przekazał, że portal rozszerzył swoją działalność także o media społecznościowe takie jak: Facebook (https://www.facebook.com/tradegovpl), Twitter (https://twitter.com/trade_gov_pl ) oraz LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/eksport-import-inwestycje-trade-gov-pl/).
Wiceszef MRiT przypomniał także, że w anglojęzycznej zakładce "Polish companies" przedsiębiorstwa mogą umieszczać swoje wizytówki, wzmacniając w ten sposób pozycję swojej marki i promując się na arenie międzynarodowej.
Portal jest „żywy”, co oznacza, że regularnie uzupełniany jest o informacje przydatne w działalności za granicą. Za pomocą wyszukiwarki można np. wybrać potencjalny kierunek eksportu i poznać charakterystykę danego rynku, zapoznać się ze specyfiką działalności w niektórych gałęziach gospodarki. Dla kluczowych kierunków eksportu dostępna będzie również prognoza w horyzoncie 5 lat. Poza danymi analitycznymi przedsiębiorcy znajdą również przewodniki, artykuły, kalendarz wydarzeń lokalnych i międzynarodowych oraz aktualności z rynków zagranicznych. (PAP)
Autor: Michał Boroń
mick/ mmu/