Coraz więcej zielonych torowisk w Warszawie
fot. nadesłane
W stolicy trwa zielona metamorfoza infrastruktury tramwajowej. Do końca roku będzie już ponad 50 kilometrów torów tramwajowych z roślinną zabudową. To nie tylko estetyczna zmiana, ale też realna inwestycja w poprawę jakości życia mieszkańców.
REKLAMA
Nowe odcinki torowisk na Bródnie, Żoliborzu, Ochocie i w Śródmieściu zyskają rozchodnikowo-ziołowy dywan – odporny, efektowny i ekologiczny. Rośliny pojawią się m.in. na trasach wzdłuż ul. Rembielińskiej, Matki Teresy z Kalkuty, al. Jana Pawła II, ul. Słomińskiego oraz Grójeckiej. Co ważne – prace nie zakłócą ruchu tramwajowego.
Rozchodniki, które stanowią ponad połowę zielonych torowisk w Warszawie, są idealnym wyborem dla miejskich warunków: nie wymagają podlewania, nie trzeba ich kosić, są mrozoodporne i pięknie zmieniają barwy w ciągu roku. Mieszanki ziół dodatkowo wzbogacają estetykę i bioróżnorodność.
Zieleń na torach – więcej niż dekoracja
W sierpniu minęło 20 lat od wprowadzenia pierwszego odcinka zielonego torowiska w Warszawie. Od tamtej pory miasto sukcesywnie zazielenia kolejne trasy – dziś to już ponad 16 hektarów powierzchni. Do końca roku liczba ta wzrośnie do 18 hektarów.
Zielone torowiska to nie tylko wizualna poprawa miejskiego krajobrazu. To także konkretne korzyści dla środowiska:
Zieleń na nowych trasach
Roślinna zabudowa będzie również integralną częścią nowych inwestycji tramwajowych – m.in. na ul. Rakowieckiej i w kierunku Dworca Zachodniego. Zieleń staje się standardem, nie dodatkiem. Zielone torowiska to przykład, jak infrastruktura może służyć nie tylko transportowi, ale też klimatowi, estetyce i jakości życia. Warszawa pokazuje, że zrównoważony rozwój to nie slogan, lecz konkretne działania.
Rozchodniki, które stanowią ponad połowę zielonych torowisk w Warszawie, są idealnym wyborem dla miejskich warunków: nie wymagają podlewania, nie trzeba ich kosić, są mrozoodporne i pięknie zmieniają barwy w ciągu roku. Mieszanki ziół dodatkowo wzbogacają estetykę i bioróżnorodność.
Zieleń na torach – więcej niż dekoracja
W sierpniu minęło 20 lat od wprowadzenia pierwszego odcinka zielonego torowiska w Warszawie. Od tamtej pory miasto sukcesywnie zazielenia kolejne trasy – dziś to już ponad 16 hektarów powierzchni. Do końca roku liczba ta wzrośnie do 18 hektarów.
Zielone torowiska to nie tylko wizualna poprawa miejskiego krajobrazu. To także konkretne korzyści dla środowiska:
- retencja wody opadowej;
- łagodzenie efektu miejskich wysp ciepła;
- wsparcie dla lokalnej bioróżnorodności;
- poprawa jakości powietrza;
- obniżenie poziomu hałasu.
Zieleń na nowych trasach
Roślinna zabudowa będzie również integralną częścią nowych inwestycji tramwajowych – m.in. na ul. Rakowieckiej i w kierunku Dworca Zachodniego. Zieleń staje się standardem, nie dodatkiem. Zielone torowiska to przykład, jak infrastruktura może służyć nie tylko transportowi, ale też klimatowi, estetyce i jakości życia. Warszawa pokazuje, że zrównoważony rozwój to nie slogan, lecz konkretne działania.
PRZECZYTAJ JESZCZE









