O systemach administracji publicznej. Lutowy Klub Informatyka
Klub Informatyka jest cyklicznym przedsięwzięciem organizowanym przez Oddział Mazowiecki Polskiego Towarzystwa Informatycznego. Na każdym ze spotkań podejmowane są ważne kwestie dotyczące szeroko pojmowanej informatyki, natomiast prelegentami są eksperci w omawianych dziedzinach. Pierwszy Klub Informatyka odbył się ponad 11 lat temu w Warszawie. Początkowo przedsięwzięcie było skierowane do członków Towarzystwa, obecnie natomiast uczestniczą w nim także przedstawiciele nauki i biznesu, studenci, a także osoby chcące pogłębić swoją wiedzą z zakresu IT.
Tematem najbliższego spotkania będą reguły tworzenia systemów IT w administracji.
Historia tworzenia systemów IT administracji to przykłady zarówno projektów udanych, jak i źle pomyślanych od samego początku, które - niezależnie od poniesionych nakładów oraz jakości stworzonego oprogramowania - albo nie były nikomu potrzebne, albo nie tylko nie pomagały administracji, obywatelom i przedsiębiorcom, ale wręcz stawały się źródłem dodatkowych problemów.
- Nieprzypadkowo wybraliśmy ten temat właśnie teraz, gdy zaczyna się realizacja Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa. Jako środowisko zawodowe jesteśmy z oczywistych powodów zainteresowani osią priorytetową nr 2 PO PC: budową e-administracji i otwartego rządu. Plan finansowy PO PC zakłada przeznaczenie na oś nr 2 łącznie równowartości ponad 1,2 mld EUR, za co powinniśmy osiągnąć: wzrost jakości i dostępności e-usług publicznych, usprawnienie funkcjonowania cyfrowej administracji publicznej, a także poprawę dostępności informacji i zasobów publicznych – tłumaczy dr hab. Marcin Paprzycki, Prezes Oddziału Mazowieckiego PTI, jeden z organizatorów przedsięwzięcia.
W krótkim wstępie zostaną poruszone następujące kwestie: reguły prawidłowego określania problemu społecznego lub gospodarczego, który chce rozwiązać ustawodawca; stosowanie odpowiednich notacji w modelowaniu procesów w administracji publicznej oraz wykorzystanie podejścia ramowego.
Po części oficjalnej na uczestników czeka poczęstunek oraz rozmowy kuluarowe.
Program Klubu Informatyka
18:30-19:00 - Wprowadzenie do dyskusji:
„Rozwiązywanie problemów gospodarczych i społecznych a interwencje regulacyjne” (Tomasz Kulisiewicz),
„Metodyka stosowania notacji BPMN w modelowaniu procesów administracji publicznej” (Jacek Nieckuła),
„Ramowe podejście, czyli co? Frameworx jako uogólnienie modelu” (Andrzej J. Piotrowski);
19:00-19:30 - Dyskusja z uczestnikami – „Jak my jako środowisko powinniśmy się włączyć do PO PC?”;
19:30-19:45 - Sonda na temat kontynuacji tematyki;
19:45-20:30 - Poczęstunek, rozmowy nieformalne.
Szczegóły organizacyjne
Termin: 5 lutego 2015 r., godz. 18:30-20:30
Miejsce: Wyższa Szkoła Informatyki Stosowanej i Zarządzania, przy ul. Newelskiej 6 w Warszawie, Sala nr 14 (parter)
Zgłoszenia: Ze względów organizacyjnych prosimy o zgłoszenia na adres: omaz(at)poczta.pl do 4 lutego br.