Imponujących rozmiarów figura Stiga przyjeżdża do Warszawy prosto z Wielkiej Brytanii, transportowana specjalną ciężarówką w pozycji leżącej. Trasa przejazdu wiedzie przez Holandię
i Niemcy, wprost na warszawski Plac Defilad. Tutaj właśnie 29 stycznia o godz. 18.00 zostanie zaprezentowana mieszkańcom stolicy.
Najnowsze odcinki Top Gear będą dostępne w Polsce wyłącznie w BBC Brit – uznaliśmy, że nie ma lepszego sposobu na zaznaczenie tego faktu, niż przywiezienie fanom ogromnego Stiga! Poza Polską będzie go można zobaczyć również na drogach Anglii, Holandii i Niemczech – nie sposób go będzie przegapić! - komentuje Amanda Hill, Chief Brands Officer BBC Worldwide.
Podróż potężnej, dziesięciometrowej figury Stiga rozpoczęła się w głównej siedzibie Top Gear
w Dunsfold, gdzie statua została załadowana na platformę ciężarówki. Zaprojektowanie, skonstruowanie i pomalowanie figury, zrobionej z włókna szklanego, zajęło zespołowi trzech rzeźbiarzy ponad dwa miesiące. Sam tors i głowa Stiga mają ponad 3,6 metra, czyli tyle, co dwupiętrowy autobus. Stig będzie gościł w stolicy do 30 stycznia.
Zdjęcia z trasy można oglądać na www.bigstig.pl
Poruszający zróżnicowane tematy – od motoryzacji, poprzez biznes, po naukę – kanał BBC Brit będzie miejscem, w którym można się wiele nauczyć, ale i dobrze pośmiać w towarzystwie najbardziej ujmujących i ekscentrycznych gwiazd telewizji. Od 1 lutego to właśnie widzowie tego kanału, jako pierwsi zobaczą najnowsze odcinki najpopularniejszego na świecie programu motoryzacyjnego Top Gear. Wraz ze startem BBC Brit premierowe odcinki będą emitowane w Polsce równolegle do premiery w Wielkiej Brytanii. Na dzień inauguracji kanał przygotował dla swoich widzów podwójną porcję ich ulubionej rozrywki. Pierwszy odcinek nowej serii zostanie wyemitowany 1 lutego o godz.19:40, drugi o godz. 21:00 (symultanicznie z UK).
Top Gear to fenomen na skalę światową, według Księgi Rekordów Guinessa jest to najchętniej oglądany program dokumentalny na świecie. Jest wyświetlany w ponad 200 krajach, gromadząc przed telewizorami 350 milionów odbiorców. Top Gear odniosło też duży sukces jako format telewizyjny. Jego lokalne wersje były już kręcone w USA, Chinach, Rosji, Australii i Korei Południowej.