Ciężarówki testowały wiadukt w Rembertowie
fot. nadesłane
Na budowanym w Rembertowie wiadukcie, który przebiegać będzie nad ulicami Chłopickiego i Strażacką oraz linią kolejową, przeprowadzono próby obciążeniowe. Testy zakończyły się sukcesem. Spełniająca wymogi bezpieczeństwa konstrukcja nad przejazdem przy Chełmżyńskiej ma być gotowa do końca tego roku.
REKLAMA
Testy statyczne i dynamiczne polegały na obciążeniu obiektu i sprawdzeniu, jak zachowa się konstrukcja. Po ułożeniu ostatniej, ścieralnej warstwy nawierzchni, to kolejny krok do zakończenia inwestycji, która poprawi bezpieczeństwo w ruchu drogowym i kolejowym oraz skróci czas przejazdu przez tory w Rembertowie.
Setki ton na wiadukcie
Podczas pierwszej próby na wiadukt wjechało 7 pojazdów ciężarowych – każdy o masie ok. 36,5 tony, czyli łącznie aż 256 ton. W czasie próby dynamicznej, na którą składały się po trzy przejazdy na każdym pasie ruchu, rozpędzona ciężarówka przejeżdżała po konstrukcji z prędkościami 10, 30 oraz 50 km/h.
Czwarta próba przeprowadzona została przy prędkości 30 km/h i z użyciem progu, co pozwoliło zmierzyć reakcję konstrukcji na drgania, które zostały zmierzone i przeanalizowane. Kolejnym etapem było wykonanie testu statycznego, czyli zatrzymanie pojazdów w określonym miejscu, aby stworzyły nieruchome obciążenie konstrukcji. Takie działania pozwalają ocenić, jak wiadukt zachowuje się pod wpływem długotrwałego i stałego obciążenia oraz czy jego ugięcia i odkształcenia mieszczą się w założeniach przewidzianych projektem.
Uzyskane, pozytywne wyniki zrealizowanych prób obciążeniowych będą elementem dokumentacji niezbędnej do wydania przez nadzór budowlany zgody na użytkowanie obiektu. Wykonawca prac, firma Intop Warszawa, wystąpi o nią po zakończeniu prac wykończeniowych na obiekcie.
Inwestycja, realizowana wspólnie przez m.st. Warszawę – Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta i PKP Polskie Linie Kolejowe SA, ma być gotowa do grudnia 2025.
Setki ton na wiadukcie
Podczas pierwszej próby na wiadukt wjechało 7 pojazdów ciężarowych – każdy o masie ok. 36,5 tony, czyli łącznie aż 256 ton. W czasie próby dynamicznej, na którą składały się po trzy przejazdy na każdym pasie ruchu, rozpędzona ciężarówka przejeżdżała po konstrukcji z prędkościami 10, 30 oraz 50 km/h.
Czwarta próba przeprowadzona została przy prędkości 30 km/h i z użyciem progu, co pozwoliło zmierzyć reakcję konstrukcji na drgania, które zostały zmierzone i przeanalizowane. Kolejnym etapem było wykonanie testu statycznego, czyli zatrzymanie pojazdów w określonym miejscu, aby stworzyły nieruchome obciążenie konstrukcji. Takie działania pozwalają ocenić, jak wiadukt zachowuje się pod wpływem długotrwałego i stałego obciążenia oraz czy jego ugięcia i odkształcenia mieszczą się w założeniach przewidzianych projektem.
Uzyskane, pozytywne wyniki zrealizowanych prób obciążeniowych będą elementem dokumentacji niezbędnej do wydania przez nadzór budowlany zgody na użytkowanie obiektu. Wykonawca prac, firma Intop Warszawa, wystąpi o nią po zakończeniu prac wykończeniowych na obiekcie.
Inwestycja, realizowana wspólnie przez m.st. Warszawę – Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta i PKP Polskie Linie Kolejowe SA, ma być gotowa do grudnia 2025.
PRZECZYTAJ JESZCZE