Drogowcy przebudują skrzyżowanie Świętokrzyskiej z pl. Powstańców Warszawy, Mazowiecka będzie dwukierunkowa
Budowa podziemnego parkingu z 420 miejscami postojowymi rozpoczęła się ponad rok temu. Drogowcy planują jej zakończenie na przełomie 2024 i 2025 roku. Ale już teraz biorą się za organizację ruchu wokół placu.
"Obecnie ul. Świętokrzyska na wysokości pl. Powstańców Warszawy ma szerokość od dziewięciu do dwunastu metrów. Na jezdni wyznaczono po jednym pasie ruchu w każdym kierunku oraz dodatkowe pasy do skrętu w lewo przed skrzyżowaniami. Takiej możliwości nie ma obecnie przy pl. Powstańców Warszawy, gdzie przed remontem ruch odbywał się jednokierunkowo (w stronę pl. Piłsudskiego). Na ul. Świętokrzyskiej dla jadących od strony Nowego Światu planujemy tu wyodrębnić dodatkowy pas do skrętu w lewo, którym łatwo będzie można wjechać na podziemny parking. Co ważne, przebudowa układu drogowego i sygnalizacji świetlnej w pasie ul. Świętokrzyskiej nie koliduje z istniejącą zielenią" - przekazali drogowcy.
Zmieni się też organizacja ruchu na dochodzącej do tego skrzyżowania ulicy Mazowieckiej. Z jednokierunkowej na dwukierunkową. Drogowcy planują dodatkowo wyznaczyć na niej przystanki autobusowe.
Przy okazji przebudowane zostanie przejście dla pieszych na rozwidleniu ul. Mazowieckiej i Kredytowej przy skrzyżowaniu z ul. Traugutta. Drogowcy planują na nim budowę dwóch azyli. "Dzięki temu przechodnie mieliby gdzie zaczekać, by bezpiecznie przekroczyć pełną szerokość jezdni" - wyjaśnili drogowcy. Jednocześnie wszystkie przejścia dla pieszych przy skrzyżowaniu ul. Mazowieckiej i Kredytowej zostaną doświetlone, rozebrana zostanie też betonowa wyspa dzieląca jezdnie. U wylotu ulicy Kredytowej pojawią się nowe trawniki. Zieleń będzie też na wyspach dzielących jezdnie ul. Mazowieckiej przed skrzyżowaniem z ul. Traugutta i Kredytową.
Budowa czterokondygnacyjnego parkingu podziemnego na pl. Powstańców Warszawy ruszyła w sierpniu ubiegłego roku. Zaplanowano tam 420 miejsc postojowych. Jedna trzecia z nich będzie objęta preferencyjną stawką przysługującą okolicznym mieszkańcom. Obiekt powstaje w formule koncesji. Koncesjonariusz, spółka IMMO Park Warszawa w całości pokryje koszty inwestycji – szacowane na ok. 85 mln zł – i będzie eksploatować parking przez 36 lat. Po tym czasie obiekt zostanie przekazany w zarządzanie miastu. Otwarcie parkingu jest planowane na przełom 2024 i 2025 r.(PAP)
autorka: Marta Stańczyk
mas/ jann/