Kolejarze wybudowali chodnik łączący perony 8 i 9 na Dworcu Zachodnim, co przyśpieszy dojście na ostatni peron
Do dobra wiadomość dla pasażerów, którzy do tej pory, by dojść na najbardziej oddalony, wolski peron linii obwodowej musieli pokonywać kilometry pochylni i schodów. Teraz bezpośrednio z peronu ósmego prostą drogą dotrą na ostatni peron.
"Warszawa Zachodnia zmienia się na oczach pasażerów. Docelowo na stacji wybudowane zostanie bezpośrednie przejście podziemne łączące peron 9 z peronami od Alej Jerozolimskich co zwiększy dostępność do pociągów. Nowa Zachodnia to także wygodna kładka, windy, schody ruchome, czyli elementy ułatwiające podróże tysiącom pasażerów pociągów dalekobieżnych, regionalnych i aglomeracyjnych" – powiedział sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Andrzej Bittel.
Prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Ireneusz Merchel zaznaczył, że z okien przejeżdżających pociągów można doskonale zaobserwować jak zmieniła się już stacja Warszawa Zachodnia. "Ogromna inwestycja jest prowadzona przy ciągłym ruchu pociągów i podróżnych. Sukcesywnie, jak jest to możliwe, do zakończenia inwestycji, umożliwiamy sprawniejsza komunikację w obrębie stacji, która przechodzi gruntowną przemianę" – powiedział.
Stacja Warszawa Zachodnia jest przebudowywana, jednak inwestycja wciąż nabiera opóźnień. Przebudowa dworca spowodowała, że do lipca 2024 roku do dworca nie dojeżdżają pociągi WKD. Z kolei remont "średnicówki" spowodował zmieszczenie przepustowości tunelu i w związku z tym mniejsza liczba pociągów przejeżdża przez odcinek Warszawa Stadion - Warszawa Śródmieście.
Kolejarze zapewniają, że wszystkie perony będą zadaszone, a ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia ułatwią dostęp do pociągów. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe.(PAP)
autorka: Marta Stańczyk
mas/ mark/