reklama
19 czerwiec 2023

Zwężenie al. Jana Pawła II to eksperyment, który pogłębi paraliż miasta

Obawiam się, że taki eksperyment, jak zwężenie i zmniejszenie przepustowości al. Jana Pawła II - pogłębi paraliż centrum Warszawy, z którym już mamy do czynienia - powiedział wiceprzewodniczący miejskiej komisji Infrastruktury i Inwestycji radny Maciej Binkowski.
REKLAMA

Tramwajarze ogłosili przetarg na projekt przebudowy Jana Pawła II, ul. Stawki, ronda Radosława i placu Grunwaldzkiego. Aleja będzie węższa bo powstanie dodatkowa ścieżka rowerowa, szersze przystanki i pas zieleni. Realizacja inwestycji planowana jest w latach 2028-2029.

Projekt tramwajarzy nie wszystkim się podoba. Mieszkańcom bloków przy ulicy są w większości za modernizacją ulicy, ale zwężenia nie chcą. "Nie wyobrażam sobie, co się będzie działo, gdy zwężą ją do dwóch pasów. Tutaj w godzinach szczytu wszystko stoi na trzech pasach, przy dwóch będzie paraliż" - powiedziała nam pani Joanna mieszkająca od kilkudziesięciu lat przy alei.

Napotkany dostawca załamuje ręce. "Teraz, żeby tu się dostać mam wielki problem. A jak jeszcze ją zwężą, to już chyba tylko będę stał w korku albo będę musiał przywozić dostawy w nocy" - mówi mężczyzna.

Spotkani warszawiacy podkreślają też, że chodniki w alei Jana Pawła II są szerokie i jeśli już koniecznie trzeba tu zrobić drugą ścieżkę rowerową, to nie trzeba zwężać ulicy. Krytykują też pomysł zielonego torowiska

"Rozumiem, że ma być bardziej zielono, ale na torowisku powinien być pas ruchu, który w sytuacjach awaryjnych może być wykorzystany przez służby (karetka, straż pożarna, policja) albo też ewentualnie dla ruchu autobusów miejskich. A zieleń można dosadzić na szerokich chodnikach" - powiedział pan Jacek.

Do tematu odniósł się też warszawski radny Maciej Binkowski.

"Jestem zaskoczony taką propozycją zmian. Aleja Jana Pawła II jest jedną z kluczowych arterii w centrum Warszawy. I nie trzeba być ekspertem z dziedziny infrastruktury transportu, żeby mieć świadomość, co tam się dzieje. Jest to ulica wiecznie obłożona intensywnym ruchem, w godzinach szczytu niezmiernie zakorkowana" - powiedział. "Obawiam się, że taki eksperyment, jak jej zwężenie i zmniejszanie przepustowości pogłębi paraliż centrum Warszawy, z którym już tak naprawdę mamy do czynienia" - dodał.

Radny przypomniał też, że do tej pory prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski i Platforma Obywatelska nie wywiązali się z wielu obietnic, jak choćby domknięcia obwodnicy Śródmieścia.

Rzecznik Tramwajów Warszawskich Maciej Dutkiewicz zapewnił, że przepustowość ulicy ma zostać zachowana, gdyż przy skrzyżowaniach zachowane zostaną trzy pasy ruchu. (PAP)

autorka: Marta Stańczyk

mas/ ok/

PRZECZYTAJ JESZCZE
Materiały sygnowane skrótem „PAP” stanowią element Serwisów Informacyjnych PAP, będących bazami danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A. z siedzibą w Warszawie. Chronione są one przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Powyższe materiały wykorzystywane są przez [nazwa administratora portalu] na podstawie stosownej umowy licencyjnej. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, jest zabronione. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.
pogoda Warszawa
3.9°C
wschód słońca: 07:19
zachód słońca: 15:29
reklama

Kalendarz Wydarzeń / Koncertów / Imprez w Warszawie

kiedy
2024-11-30 12:00
miejsce
Kino Wisła, Warszawa, Pl. Wilsona 2
wstęp biletowany
kiedy
2024-11-30 14:00
miejsce
Kino Wisła, Warszawa, Pl. Wilsona 2
wstęp biletowany
kiedy
2024-11-30 14:30
miejsce
Sala Koncertowa Fryderyk,...
wstęp biletowany
kiedy
2024-11-30 16:00
miejsce
Scena Teatralna Mała Warszawa,...
wstęp biletowany