Teatr Współczesny online w sobotę 25.04 o 20.30 Miłość na Krymie Mrożka
fot. nadesłane
SOBOTNI WIECZÓR W TEATRZE WSPÓŁCZESNYM ONLINE. 25.04 o godz. 20.30 pokaz telewizyjnej rejestracji MIŁOŚCI NA KRYMIE.
REKLAMA
https://www.wspolczesny.pl/repertuar/biezacy/milosc-na-krymie-
Szacowne trio: Mrożek, Axer…i Czechow oraz plejada wyśmienitych aktorów. MIŁOŚĆ NA KRYMIE SŁAWOMIRA MROŻKA w reżyserii ERWINA AXERA ze scenografią EWY STAROWIEYSKIEJ. W obsadzie m.in. EWA GAWRYLUK. MARTA LIPIŃSKA, DANUTA SZAFLARSKA, OLGA SAWICKA, JACEK MIKOŁAJCZAK, ZBIGNIEW ZAPASIEWICZ, KRZUSZTOF KOWALEWSKI, ADAM FERENCY, MAREK BARGIEŁOWSKI….
Pierwszy akt sztuki to powrót do Czechowa, nastroju i atmosfery jego dramatów. Rosja Carska 1910 roku; drugi akt dzieje się w roku 1928, w „rozbuchanej passie” Kraju Rad, trzeci to już kilka dekad później , czas zmierzchu „homo sowietikus i ZSRR. Trzy części tej „komedii tragicznej” spajają te same postaci, ale bohaterką sztuki jest historia .Losy osób dramatu wrzucone w jej tryby Mrożek narysował na tle starego, nowego i współczesnego „ładu” Rosji jej obiegowych emblematów, mentalności ludzi i ich „rosyjskich dusz.”
Partyturą teatralną jest słynny DEKALOG SŁAWOMIRA MROŻKA, który przytaczamy w całości:
KLAUZULA dotycząca umowy na wystawienie sztuki teatralnej „ Milość na Krymie" Sławomira Mrożka. Warunkiem podpisania umowy będzie zobowiązanie się teatru do przestrzegania paragrafów zawartych w następującej klauzuli, która zostanie włączona do umowy jako jej część integralna.
Szacowne trio: Mrożek, Axer…i Czechow oraz plejada wyśmienitych aktorów. MIŁOŚĆ NA KRYMIE SŁAWOMIRA MROŻKA w reżyserii ERWINA AXERA ze scenografią EWY STAROWIEYSKIEJ. W obsadzie m.in. EWA GAWRYLUK. MARTA LIPIŃSKA, DANUTA SZAFLARSKA, OLGA SAWICKA, JACEK MIKOŁAJCZAK, ZBIGNIEW ZAPASIEWICZ, KRZUSZTOF KOWALEWSKI, ADAM FERENCY, MAREK BARGIEŁOWSKI….
Pierwszy akt sztuki to powrót do Czechowa, nastroju i atmosfery jego dramatów. Rosja Carska 1910 roku; drugi akt dzieje się w roku 1928, w „rozbuchanej passie” Kraju Rad, trzeci to już kilka dekad później , czas zmierzchu „homo sowietikus i ZSRR. Trzy części tej „komedii tragicznej” spajają te same postaci, ale bohaterką sztuki jest historia .Losy osób dramatu wrzucone w jej tryby Mrożek narysował na tle starego, nowego i współczesnego „ładu” Rosji jej obiegowych emblematów, mentalności ludzi i ich „rosyjskich dusz.”
Partyturą teatralną jest słynny DEKALOG SŁAWOMIRA MROŻKA, który przytaczamy w całości:
KLAUZULA dotycząca umowy na wystawienie sztuki teatralnej „ Milość na Krymie" Sławomira Mrożka. Warunkiem podpisania umowy będzie zobowiązanie się teatru do przestrzegania paragrafów zawartych w następującej klauzuli, która zostanie włączona do umowy jako jej część integralna.
- Nie nastąpią żadne skreślenia, zmiany ani dodatki w tekście sztuki.
- Nie nastąpią żadne zmiany w porządku sztuki, to znaczy żadne przestawienia kolejności replik, scen i aktów.
- Struktura scenografii, to znaczy podstawowa architektura sceny, jej zasadnicze elementy, zostanie zachowana.
- Nie będzie żadnej ogólnej „ilustracji muzycznej".
- Pieśni i piosenki śpiewane przez aktorów będą te, które wybrał autor.
- Wiek i pleć wykonawców będą się zgadzały (wiek mniej więcej, a płeć absolutnie) z wiekiem i płcią przedstawianych przez nich postaci.
- Upływ czasu między aktem pierwszym i drugim, drugim i trzecim, będzie tylko taki, jaki przewidział autor, to znaczy selektywny Jedne postacie się starzeją, inne nie) i będzie markowany tylko w takiej mierze, i takimi środkami (charakteryzacja), jakie przewidział autor. Te same postacie nie będą grane w różnych aktach przez różnych aktorów.
- Akcja sztuki będzie się rozgrywać tylko na scenie i w jej ramach (na przykład nie będzie przechodzenia aktorów przez widownię).
- Będą przerwy między aktem pierwszym i drugim, drugim i trzecim. Przedstawienie i każdy akt rozpocznie się podniesieniem kurtyny. Każdy akt, a więc i całe przedstawienie zakończy się zapadnięciem kurtyny. Zmiany dekoracji nie będą dokonywane na oczach publiczności.
- Teatr zobowiązuje się do wydrukowania wszystkich wyżej wymienionych paragrafów w programie przedstawienia sprzedawanym czy rozdawanym publiczności. Paragraf nr 10, czyli niniejszy, nie musi być opublikowany. Tytuł publikacji może być jakikolwiek, na przykład Autor zwariował albo Ostatni Mohikanin.
PRZECZYTAJ JESZCZE