Obsługa infolinii 19115 w języku ukraińskim – komentarz burmistrza Woli
Stołeczna radna Renata Niewitecka (KO) proponuje aby miejska infolinia 19115 była obsługiwana również w języku ukraińskim. Pomysł ten wspiera burmistrz Woli, który był pomysłodawcą wprowadzenia języka ukraińskiego w biletomatach.
REKLAMA
Renata Niewitecka, radna m.st. Warszawy złożyła w ostatnich dniach interpelację dotyczącą obsługi miejskiej infolinii 19115 w języku ukraińskim. Takie rozwiązanie byłoby dużym ułatwieniem zwłaszcza dla osób, które dopiero rozpoczynają nowy rozdział swojego życia w Warszawie. Pomysł popiera Krzysztof Strzałkowski, burmistrz Woli, który był pomysłodawcą wprowadzenia języka ukraińskiego w biletomatach. – To bardzo dobre rozwiązanie. To będzie duże ułatwienie dla wielu obywateli Ukrainy, którzy w naszym mieście mieszkają, pracują, uczą się i tutaj płacą podatki. Wspieram również starania pani radnej w kwestii umieszczenia treści w języku ukraińskim na stronie internetowej Urzędu m.st. Warszawy – mówi Krzysztof Strzałkowski, burmistrz dzielnicy Wola.
Przypomnijmy, że w grudniu 2018 roku burmistrz Woli zwrócił się do Zarządu Transportu Miejskiego z apelem o wprowadzenie w biletomatach języka ukraińskiego. Apel nie pozostał bez echa. Kilka miesięcy później ZTM wprowadził język ukraiński w biletomatach.
Przypomnijmy, że w grudniu 2018 roku burmistrz Woli zwrócił się do Zarządu Transportu Miejskiego z apelem o wprowadzenie w biletomatach języka ukraińskiego. Apel nie pozostał bez echa. Kilka miesięcy później ZTM wprowadził język ukraiński w biletomatach.
PRZECZYTAJ JESZCZE