Czwórka oszustów zatrzymana na gorącym uczynku z łupem 130 tys. zł
Metoda na pracownika banku. Zatrzymanie na Bemowie
Funkcjonariusze Wydziału do walki z Przestępczością Gospodarczą Komendy Stołecznej Policji zatrzymali w Warszawie czwórkę osób podejrzanych o oszustwa metodą na pracownika banku. Podejrzani działali wspólnie i w porozumieniu; ich ofiarami padły dwie kobiety, które straciły 100 tys. zł i 27 tys. zł.
Policjanci długo pracowali nad sprawą i uzyskali informację o miejscu przebywania dwóch osób podejrzanych. Na miejscu rozpoznali dwie osoby, do których po chwili dołączyła kobieta i kolejny mężczyzna. Grupa przemieściła się w rejon jednego z banków na warszawskim Bemowie, gdzie kobieta weszła do placówki, a pozostali pozostali na zewnątrz. Policja zatrzymała 19‑letnią Ukrainkę w momencie, gdy podejmowała pieniądze z konta, na które wpływały środki od oszukanych osób. Trzech mężczyzn zostało obezwładnionych i zatrzymanych przez innych funkcjonariuszy.
W toku czynności ustalono, że oszuści wysyłali fałszywe dokumenty, w tym rzekome legitymacje pracownika banku, protokoły zabezpieczenia środków oraz zawiadomienia o wszczęciu postępowań. W ten sposób przekonali ofiary, że muszą przelać środki na tzw. rachunek techniczny, aby zabezpieczyć swoje pieniądze przed rzekomą pożyczką zaciąganą na ich dane. Najmłodszy z zatrzymanych ma 19 lat i był nowo zwerbowanym "odbierakiem", 24‑letni i 33‑letni mężczyzna zajmowali się werbowaniem kolejnych osób. Wszyscy zatrzymani to obywatele Ukrainy.
Wszyscy usłyszeli zarzuty doprowadzenia innych do niekorzystnego rozporządzenia mieniem poprzez wprowadzenie w błąd. Grozi im kara pozbawienia wolności do 8 lat. Na wniosek prokuratora sąd zastosował wobec dwóch osób tymczasowy areszt.
Pamiętaj jeśli cokolwiek wzbudzi Twój niepokój rozłącz się i wykręć 112!- Komenda Stołeczna Policji
Jak się uchronić
- Przerwij połączenie i skontaktuj się bezpośrednio z działem bezpieczeństwa swojego banku, gdy rozmówca podaje się za pracownika instytucji.
- Nie podawaj danych personalnych, numerów rachunków ani loginów i haseł podczas telefonicznej rozmowy.
- Nie wykonuj operacji finansowych pod wpływem emocji i presji czasu sugerowanej przez rozmówców.
- Nie wysyłaj pieniędzy ani nie akceptuj transakcji BLIK do osób i rachunków, których nie znasz.
- Zwracaj uwagę na obcy akcent i nieufnie podchodź do wiadomości zawierających pilne żądania finansowe.
źródło informacji: Komenda Stołeczna Policji / policja.pl









