30 wrzesień 2019

Sprzedaż luksusowych nieruchomości wzrosła o 10 procent

fot. nadesłane
Z najnowszych danych zebranych przez High Level Sales & Marketing wynika, że liczba sprzedanych luksusowych apartamentów w Warszawie wzrosła ze 115 w I półroczu 2018 do 126 w I półroczu 2019. W tym samym czasie oferta ekskluzywnych lokali w stolicy zwiększyła się o 62 procent. Średnia cena za metr kwadratowy w tym segmencie przekroczyła 28 000 zł. Z raportu firmy doradczej EY, która analizowała rynki nieruchomości premium w Warszawie i innych europejskich metropoliach wynika, że w ciągu 4 ostatnich lat ceny apartamentów ekskluzywnych w stolicy wzrosły o 30 procent.
REKLAMA
Najnowsze dane potwierdzają, że rok 2019 to kolejny z rzędu, w którym rynek premium stabilnie rośnie a chętnych na zakup luksusowych mieszkań ciągle przybywa.

- Rynek ekskluzywnych nieruchomości w Warszawie rozwija się bardzo dynamicznie. Wyniki sprzedaży liderów tego segmentu, takich jak Cosmopolitan Twarda 4 udowodniły, że istnieje zapotrzebowanie na najwyższej klasy nieruchomości z cenami przekraczającymi 30 000 zł/mkw. W Cosmopolitan za 10 najdroższych apartamentów klienci zapłacili w sumie 102 miliony złotych. Prognozujemy, że wartość warszawskiego rynku nieruchomości premium wzrośnie w tym roku o 7-8 procent – mówi Karolina Kaim, twórczyni marki High Level Sales & Marketing by Tacit Group.

Inwestowanie w nieruchomości premium w Warszawie jest o wiele bardziej atrakcyjne niż w innych europejskich metropoliach. To najważniejszy wniosek z raportu niezależnej firmy doradczej EY -

„Analiza segmentu luksusowych nieruchomości wielorodzinnych w wybranych aglomeracjach miejskich na świecie i w Polsce”. Raport określa potencjał i kierunki rozwoju segmentu premium oraz porównuje Warszawę i wybrane metropolie, w tym między innymi Nowy Jork, Londyn, Paryż, Monachium i Berlin.

Warszawa jest miastem z jedną z najniższych wartości premii za luksus, liczonej jako iloraz najwyższej ceny nieruchomości w segmencie luksusowym w stosunku do średniej ceny w segmencie popularnym. Oznacza to, że próg wejścia na rynek premium jest niższy niż w pozostałych analizowanych miastach. Zdaniem autorów raportu, koszt zakupu nieruchomości premium w stolicy Polski jest wciąż znacznie niższy niż w innych liczących się europejskich metropoliach oraz w USA. Zgodnie z uniwersalną definicją stosowaną w Polsce od kilku lat, na najbardziej rozwiniętym, warszawskim rynku, segment nieruchomości luksusowych stanowi 1 procent całego rynku mieszkaniowego. W innych polskich miastach przyjmujemy 3 procent.

- Od kilku lat obserwowany jest wzrost segmentu nieruchomości luksusowych w Polsce, szczególnie na rynku warszawskim, oraz na pozostałych rynkach regionalnych. Warszawa jest miastem, w którym w ostatnich dwóch latach, premia za luksus wzrosła w największym stopniu. W związku z tym, że stolica jest nadal rynkiem rozwijającym się w tym segmencie nieruchomości, posiada perspektywę wyższego wzrostu niż inne miasta Europy Zachodniej – mówi Anna Kicińska, Partner z EY.

Z raportu EY wynika, że w ubiegłym roku aż 25 procent wszystkich lokali premium sprzedanych w Polsce, znalazło swoich nabywców w Warszawie. Średnie ceny apartamentów luksusowych w stolicy wzrosły
w ciągu 4 ostatnich lat o 30 procent.

Wśród 10 najdroższych, obecnie dostępnych w sprzedaży stołecznych inwestycji 4 znajdują się w ofercie High Level Sales & Marketing. Zestawienie otwiera rezydencja Park Lane przy Łazienkach Królewskich z ceną 37 500 zł/mkw. Drugie miejsce zajmuje Cosmopolitan z ceną 37 000 zł/mkw. Na 9 i 10 miejscu znalazły się dwie inwestycje zlokalizowane w jednej z najbardziej prestiżowych dzielnic Warszawy – na Saskiej Kępie. To odpowiednio Berezyńska 46 z ceną 27 500 zł/mkw. oraz Angorska 13A z ceną
25 500 zł/mkw.

W raporcie analizowano także ceny luksusowych nieruchomości w najpopularniejszych turystycznych destynacjach w Polsce. Nadmorskie kurorty należą do najczęściej odwiedzanych wypoczynkowych miejscowości w kraju, co tworzy dobre warunki do rozwoju rynku nieruchomości luksusowych. Z analiz przygotowanych przez EY wynika, że najwięcej, bo o 113 procent w ciągu 4 ostatnich lat urosły ceny w Juracie i Jastarni. W Świnoujściu wzrost ten wyniósł 64 procent, we Władysławowie – 53 procent a w Kołobrzegu – 30 procent. Najwyższe ceny osiągają apartamenty zlokalizowane właśnie w Juracie i Jastarni z zakresem od 20 000 do 30 000 zł/mkw. Natomiast Władysławowo charakteryzuje się większym potencjałem rozwoju, ze względu na wyższą podaż terenów inwestycyjnych. Bardzo dobrym przykładem tworzącego się tam rynku nieruchomości premium jest hotel Gwiazda Morza, w którym za prywatny apartament trzeba zapłacić od 1,1 mln zł do ponad 2 mln zł.

Patrząc na dane historyczne, eksperci EY szacują, że średnie tempo wzrostu cen nieruchomości luksusowych w Warszawie może wynieść około 7 procent, natomiast w miastach regionalnych około 5 procent w skali roku. Zakładając stabilną sytuację na rynkach europejskich miast, Warszawa ma szansę pod kątem cen dogonić Amsterdam za rok, Kopenhagę za 2 lata, Berlin za 3-4 lata, Monachium za 8-9 lat, Paryż za 13-14 lat, Nowy Jork za 15-16 lat i Londyn za 17 lat.
PRZECZYTAJ JESZCZE
REKLAMA

Kalendarz Wydarzeń / Koncertów / Imprez w Warszawie

kiedy
2019-10-18 19:00
miejsce
Odessa Club, Warszawa, Kolejowa 8/10
wstęp biletowany
kiedy
2019-10-18 19:00
miejsce
Resort Komedii, Warszawa, ul....
wstęp biletowany
kiedy
2019-10-18 19:30
miejsce
Teatr Sabat, Warszawa, Foksal 16
wstęp biletowany
kiedy
2019-10-18 19:30
miejsce
Teatr Młyn - Scena na Poddaszu ,...
wstęp biletowany




Szanowny Czytelniku!

Przypominamy podstawowe informacje z zakresu przetwarzania danych dostarczanych przez Ciebie podczas korzystania z naszych serwisów.
Zamykając ten komunikat (kliknięcie w przycisk "Przejdź Dalej" lub "X"), zgadzasz się na wskazane poniżej działania.


Stosowanie plików cookies i innych technologii

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies (ciasteczka) i inne pokrewne technologie, które mają na celu:
- Zapewnienie bezpieczeństwa podczas korzystania z naszych stron
- Ulepszenie świadczonych przez nas usług poprzez wykorzystanie danych w celach analitycznych i statystycznych
- Poznanie Twoich preferencji na podstawie sposobu korzystania z naszych serwisów
- Wyświetlanie spersonalizowanych reklam, które odpowiadają Twoim zainteresowaniom

Zakres wykorzystywania plików cookies możesz określić w ustawieniach Twojej przeglądarki. Bez wprowadzenia zmian ustawień, informacje w plikach cookies mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia.


Administratorzy danych

Administratorem tych danych jesteśmy my, czyli Twoje-Miasto Sp. z o.o., ul. Legionów 57A 86-300 Grudziądz jak również nasi Zaufani Partnerzy z którymi współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach do Twoich potrzeb i zainteresowań oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w Polityce Prywatności.


Jak wykorzystujemy Twoje dane

W ramach świadczonych przez nas usług staramy się wyświetlać reklamy odpowiadające Twoim zainteresowaniom, które dotyczą naszych produktów oraz produktów klientów korzystających z naszych usług reklamowych (marketing bezpośredni). W tym celu wykorzystujemy informacje zapisywane w plikach cookies, które otrzymujemy podczas korzystania z naszych stron. Nasze działania podejmowane są zgodnie z obowiązującym prawem w ramach tzw. uzasadnionego interesu administratora danych, ponieważ chcemy, by wszystkie nasze usługi, w tym wyświetlane reklamy, były najlepiej dopasowane do potrzeb użytkownika.


Wykorzystywanie Twoich danych przez naszych partnerów

Podobne działania w celach marketingowych podejmują nasi Zaufani Partnerzy, którym udostępniamy powierzchnię reklamową na naszych stronach. Wśród Zaufanych Partnerów znajdują się dostawcy technologii reklamowej, sieci reklamowe, domy mediowe, agencje interaktywne oraz reklamodawcy.
Nasi partnerzy gromadzą i wykorzystują informacje określające Twój sposób korzystania z naszych serwisów. Dzięki temu wyświetlają reklamy najbardziej dopasowane do uzyskanych informacji oraz udostępniają je innym podmiotom wyświetlającym lub zlecającym reklamę w Internecie.
W związku z reformą prawa ochrony danych osobowych nasi partnerzy potrzebują Twojej zgody na działania, których dokonują na naszych stronach. W przypadku jej udzielenia nasi partnerzy będą mogli, w ramach uzasadnionego interesu, wykorzystać Twoje informacje także dla celów analitycznych służących ocenie skuteczności podejmowanych działań marketingowych.
Pamiętaj, że ewentualna zgoda jest Twoją dobrowolną decyzją, natomiast brak jej udzielenia może wpłynąć na Twój komfort korzystania z naszych serwisów. Reklamy nieodpowiadające zainteresowaniom użytkownika są nie tylko nieatrakcyjne, ale i drażniące dla odbiorcy.

Zgodę możesz udzielić poprzez zamknięcie tego komunikatu (kliknięcie w przycisk "Przejdź do serwisu" lub "X"). Udzieloną zgodę możesz w każdej chwili wycofać, co jednak nie będzie równoznaczne z tym, że korzystanie z tych informacji do czasu wycofania zgody było niezgodne z prawem.


Jakie masz prawa?

Masz pełne prawo do zgłoszenia podmiotowi wykorzystującemu Twoje dane osobowe żądania dostępu do tych informacji, ich poprawiania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Pamiętaj jednak, że nie w każdym przypadku możliwe jest zrealizowanie Twoich praw w odniesieniu do informacji zapisanych w plikach cookies.

Więcej szczegółów znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.