Komisja Wychowania Katolickiego KEP debatowała nad przyszłością lekcji religii w Polsce
Spotkanie członków i konsultorów Komisji Wychowania Katolickiego Konferencji Episkopatu Polski odbyło się w poniedziałek w Licheniu Starym.
Z komunikatu przekazanego we wtorek PAP przez biuro prasowe KEP wynika, że głównym tematem spotkania była refleksja nad przyszłością katechezy i lekcji religii w Polsce.
"W odpowiedzi na powstanie w 2020 roku +Dyrektorium o katechizacji+ podjęto decyzję o przygotowaniu nowego Polskiego Dyrektorium Katechetycznego" - poinformowali autorzy komunikatu.
Obecny stan prac zaprezentował konsultor Komisji Wychowania Katolickiego Konferencji Episkopatu Polski ks. prof. Piotr Tomasik. "Priorytetem opracowywanego dokumentu ma być troska o wymiar ewangelizacyjny oraz preewangelizacyjny. Istotnym elementem będzie także wizja katechezy w wymiarze parafialnym, zwłaszcza w odniesieniu do sakramentów inicjacji chrześcijańskiej. Nowy dokument będzie także zwracał większą uwagę na rolę rodziny w procesie wychowania w wierze" - napisali.
Autorzy komunikatu poinformowali, że kolejnym poruszonym na spotkaniu tematem było przygotowanie dokumentu formacyjnego dla lektorów, akolitów i katechistów. "Członkowie i konsultorzy Komisji Wychowania Katolickiego wyrazili nadzieję, że wprowadzenie nowych posług w Kościele w Polsce przyczyni się do swoistego ożywienia zapału duszpasterskiego pośród osób świeckich. Owe posługi wydają się być szczególnie potrzebne wobec perspektywy przyszłości, otwartości na obecność osób świeckich oraz troski o wymiar wspólnotowy Kościoła" - dodali.
Komisja Wychowania Katolickiego wyraziła także troskę o stan lekcji religii, która w Polsce jest przedmiotem szkolnym.
"Wobec różnych zjawisk społecznych i kulturowych należy pamiętać, że ten przedmiot w wymiarze edukacji szkolnej jest nośnikiem wartości, wychowuje w wymiarze wiary i relacji. Dlatego też ma być to wspólna troska rodziców, szkoły i Kościoła" - czytamy w komunikacie.
Przewodniczący Komisji Wychowania Katolickiego bp Wojciech Osial wyraził wdzięczność wszystkim, którzy troszczą się o stan katechizacji zarówno na poziomie akademickim jak i na posługującym w przestrzeni parafii lub szkoły.(PAP)
Autor: Iwona Żurek