Od 30 czerwca nowy przystanek kolejowy Radom Wschodni
Inwestycja w Radomiu to jeden z efektów współpracy kolei z miastem Radom. PKP PLK wybudowały przystanek kolejowy. Wiadukt, pod którym się on znajduje, buduje miasto; ma być on także gotowy pod koniec czerwca.
Nowoczesna konstrukcja przystanku ze stali i szkła powstała w 1,5 roku; jej koszt to 39 mln zł. "300-metrowy peron jest dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności oraz pasażerów z bagażami podróżujących na lotnisko. Posiada ruchome schody i windy" – poinformował na wtorkowym briefingu dyrektor projektu z PKP PLK Marcin Kowalczyk.
Kilkanaście metrów od przystanku ma znajdować się przystanek autobusowy, z którego w ciągu kilku minut będzie można dotrzeć na lotnisko.
PKP PLK podkreślają, że nowy przystanek ułatwi połączenie z lotniskiem w Radomiu. Także mieszkańcy pobliskich dzielnic Dzierzków i Śródmieście będą mieli wygodny dojazd do Warszawy. "Najszybszy pociąg Kolei Mazowieckich między Radomiem Wschodnim a Warszawą Zachodnią pojedzie w godzinę" – zapowiedziała rzeczniczka spółki Anna Znajewska-Pawluk.
Układ torów i rozjazdów na przystanku Radom Wschodni umożliwia zatrzymywanie się przy peronie pociągów z Warszawy i Dęblina.
"Podczas opracowywania czerwcowej korekty rozkładu jazdy, przy tak dużym natężeniu ruchu pasażerskiego (również pociągów dalekobieżnych PKP Intercity oraz ruchu towarowego) na liniach do Warszawy i Dęblina, stwierdzono, że nie wszystkie składy kursujące na linii Radom–Dęblin mogłyby się zatrzymywać przy peronie Radomia Wschodniego” - poinformowała Znajewska-Pawluk. Dlatego – jak znaczyła - wspólnie z Kolejami Mazowieckimi ustalono, że pociągi do i z Dęblina nie będą zatrzymywały się na Radomiu Wschodnim.
"Przy opracowywaniu nowego rocznego rozkładu jazdy sprawdzimy możliwości zatrzymywania się na Radomiu Wschodnim wszystkich pociągów pasażerskich regionalnych i dalekobieżnych, uwzględniając przy tym ruch towarowy" – dodała. (PAP)
ilp/ pad/
