I stanę przed nimi... Czytanki o miłości
miejsce: Galeria - Drag Show Club, Warszawa, plac Mirowski 1
bilety: KUP BILET
Dzieci
już dawno przestały ją kochać
Teraz
kocha ją tylko jej krowa.
Nic dziwnego, chowała ją przecież
od cielaka.
A.Świrszczyńska, "Poezje zebrane"
Na granicy klasyki i współczesności, gdzie echo Dziadów spotyka się z rytmem Toxic, a szept Biblii miesza się z opowieścią o psie, który jeździł koleją, rozbrzmiewa pytanie: czym jest m i ł o ś ć?
Spektakl jest efektem kolektywnej pracy czterech performerek: Madame Meduse, Katastrofa, Ten Cza i Olala. Zależało nam na tym, żeby wspólnie poszukać tych mniej i bardziej oczywistych odcieni miłości, ale też przejść przez ten proces twórczy wspólnie, za ręce, po siostrzeńsku. Rozdrapać doświadczenia, przytulić do serca zwierzęta i planetę. Opowiedzieć o miłości do sztuki. Odczarować miłość romantyczną. Być może przejść wspólnie przez stare żałoby. Pochylić się nad uczuciem straty. Być może pośmiać się z własnej głupoty. Nie wiem, samx zobaczycie.
Olala - feministka, elgiebetka i czarownica. Artystka konceptualna, poetka i performerka, której twórczość eksploruje kwestie cielesności, seksualności oraz queerowej tożsamości. W swojej pracy łączy poezję i performans, traktując ciało jako narzędzie wyrazu i transformacji. Występuje od 2015 roku. Występowała z burleską, czytała w "Bez Okładek" (dawniej N*k*d Girls Reading), współtworzy spektakl "Je*ać Patriarchat" (Madame Q), brała udział w wolontariacie Solidarity Voices na Perugia Pride 2019. Prowadziła zajęcia z performansu podczas międzynarodowej wymiany GendArt w Katalonii. Jak dorośnie chce być jak Carolee Schneemann.
Katastrofa, czyli Katarzyna Irmina to interdyscyplinarna artystka z Warszawy, historyczka sztuki i performerka. Porusza się przede wszystkim w obszarze sztuki video, malarstwa i video w teatrze (Fundacja Feta, Teatr 21). Reżyseruje teledyski, projektuje okładki (np. dla Instytut Records), tworzy animacje, linoryty i ilustracje. Od 2016 roku zajmuje się VJingiem, jej specjalizacją są minimalistyczne, niekiedy mroczne sety kompilujące w sobie zarówno found footage, własne nagrania, jak i odręczne animacje. Od 2021 współtworzy audiowizualny duet TZSAR.
Ten Cza wcale nie jest kolorowa, jest pełna melancholijnych szarości i żałobnych czerni. Kiedyś pełna radosnych kolorów, ale spłonęła w płomieniach nienawiści jak tęcza z placu Zbawiciela. Wstaje z popiołów, ze zdartych od przytulania kolan, by nieść wieść o odmieńczej dystopii. Ma dosyć pustej radości, wierzy w uzdrawiający potencjał kolektywnego smutku i żałoby. Pesymistyczna, przerażająca i radykalna. Najbardziej lubi jak zamiast oklasków widownia ociera łzy. Transmedialna artystka poruszająca się płynnie miedzy malarstwem, tkaniną, kostiumem i performancem. W swojej twórczości eksploruje wizerunek, jako element jednocześnie wyrażający i tworzący odmieńczą tożsamość. Fascynuje się klubami nocnymi, jako miejscami wytwarzania się bezpieczniejszych przestrzeni dla społeczności wykluczonych. Absolwentka Wydziału Malarstwa ASP w Warszawie i klubowe dziecko. Związana z grupą artystyczną Glitter Confusion.
Madame Meduse - osoba performerska, która łączy sztukę burleski z motywami skłaniającymi do refleksji. Ich występy poruszają szereg ważnych problemów, takich jak brak wszechstronnej edukacji seksualnej, dyskryminacja osób queer i wykluczenie osób pracujących seksualne. Chociaż Madame Meduse specjalizuje się w dostarczaniu mocnej burleski protestowej, posiada także niezwykłą finezję w klasycznej burlesce, którą urzeka publiczność od lat. Jako osoba współzałożycielska Madame Q (pierwszego w Polsce klubu burleskowego prowadzonego przez osoby performerskie) oraz Fundacji Home of Burlesque odegrała kluczową rolę w powstaniu pierwszej i jedynej w Polsce organizacji zajmującej się pielęgnacją i wspieraniem społeczności burleskowej. W 2024 roku wygrałx tytuł Thunder Thigh na Fatlesque Fest w Seattle. Bilety do nabycia na: KupBilecik.pl